Warunkiem zawarcia umowy o wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy będzie zabezpieczenie zwrotu refundacji w formie:
- poręczenia cywilnego osób fizycznych,
- blokady rachunku bankowego,
- aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji przez dłużnika w trybie art. 777 § 1 pkt 5 Kodeksu postępowania cywilnego.
Informujemy, że środki Funduszu Pracy przeznaczone na refundację kosztów wyposażenia stanowisk pracy muszą zostać przez PUP wydatkowane do końca bieżącego roku, a wypłata refundacji następuje dopiero po zatrudnieniu skierowanej osoby bezrobotnej. W związku z tym w umowie zostaną określone nieprzekraczalne terminy:
- termin dokonania zabezpieczenia zwrotu refundacji – do 7 dni od dnia rozpatrzenia wniosku,
- termin dokonania zakupów oraz przedłożenia rozliczenia – do 7 dni licząc od dnia zawarcia umowy,
- termin zatrudnienia osoby bezrobotnej – do 7 dni licząc od dnia kontroli przez PUP utworzonego stanowiska pracy.
Ostateczne terminy ustalone przez PUP będą określane w umowie.
W sytuacji braku w ewidencji PUP odpowiednich kandydatów lub gdy rekrutacja osób bezrobotnych na utworzone stanowisko pracy w terminie umożliwiającym realizację zapisów umowy okaże się nieskuteczna, refundacja nie zostanie dokonana, a umowa będzie wypowiedziana.
Wnioski można wysłać pocztą tradycyjną na adres urzędu tj. ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin (liczy się data faktycznego wpływu wniosku do Urzędu), bądź złożyć bezpośrednio w siedzibie PUP, na parterze, w pojemnikach przeznaczonych na korespondencję wpływającą.
Szczegółowe informacje, zasady przyznawania oraz wnioski dostępne są na naszej stronie internetowej koszalin.praca.gov.pl w zakładce dokumenty do pobrania.
Dodatkowe wyjaśnienia można uzyskać pod numerami telefonów 094/34-55-726
lub 094/34-55-730