Zmiany w zakresie zgłaszania ofert pracy !
Szanowni Państwo!
Informujemy, że w związku z wejściem od 01.06.2025 r. nowej Ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, nastąpią zmiany w zakresie zgłaszania ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (dotychczas Centralna Baza Ofert Pracy).
Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy, zobowiązane do udostępniania ofert pracy na portalu ePraca będą władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), a w szczególności:
- organy władzy publicznej;
- organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Efektem przedmiotowej zmiany ma być zwiększenie liczby ofert pracy realizowanych przez urzędy pracy a tym samym ułatwienie osobom bezrobotnym i osobom poszukującym pracy poszukiwania pracy. Dotyczy to w szczególności ofert pracy na stanowiska specjalistyczne.
Jak można zgłosić ofertę pracy?
elektronicznie- - na platformie praca.gov.pl,
telefonicznie- 55-246-95-03, 55-246-95-02
pocztą elektroniczną- praca@ndg.praca.gov.pl
osobiście- siedziba Powiatowego Urzędu Pracy, pokój nr 6
pisemnie- przesyłając druk zgłoszenia oferty pracy na adres Powiatowego Urzędu Pracy- ul. Morska 1,82-100 Nowy Dwór Gdański,
Zapraszamy do kontaktu.