Zgłoszenie wolnego miejsca pracy

Na stronie www.praca.gov.pl w zakładce "Usługi elektroniczne" dostępne są informacje dotyczące zgłaszania ofert pracy. Zgłoszenia można dokonać poprzez podany link. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 52 3186745 oraz adresem e-mailowym.

Od 1 czerwca 2025 r. zniesiony zostaje obowiązek potwierdzenia przez urząd pracy braku odpowiednich kandydatów na zgłoszone stanowisko. Urząd pracy będzie przyjmował ofertę pracy tylko w kontekście postępowań o wydanie zezwolenia na pracę wszczętych przed tą datą.

W takim przypadku, do zgłoszenia oferty pracy należy dołączyć wniosek o wydanie informacji starosty oraz dokument potwierdzający wcześniejsze zainicjowanie procedury o zezwolenie na pracę. Wymaga to dostarczenia kopii wezwania lub potwierdzenia złożenia wniosku przed 1 czerwca 2025 r.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Zgłoszenie Oferty Pracy - 2025:

    Załącznik dotyczy zgłoszenia krajowej oferty pracy, zawierającego szczegóły dotyczące pracodawcy oraz wymagań związanych z oferowanym stanowiskiem. Kluczowym punktem jest to, że pracodawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa pracy oraz do zgłaszania szczegółowych informacji dotyczących oferty w celu jej przyjęcia przez urząd pracy.

  • Załącznik nr 1 do zgł krajowej oferty pracy -EOG:

    Załącznik zawiera wymagania uzupełniające dla oferty pracy skierowanej do obywateli Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Kluczowe punkty obejmują informacje o znajomości języka polskiego, możliwościach zakwaterowania oraz sfinansowania kosztów podróży.

  • Wniosek o wydanie informacji Starosty:

    Załącznik dotyczy wniosku o wydanie informacji starosty w związku z ubieganiem się o zezwolenie na pracę cudzoziemca w Polsce. Kluczowym punktem jest prośba o przygotowanie informacji o lokalnym rynku pracy oraz możliwości zatrudnienia cudzoziemca na określonym stanowisku.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

Zgłaszanie ofert pracy: www.praca.gov.pl zakładka "Usługi elektroniczne".

Link do umieszczania ofert pracy: 

https://www.praca.gov.pl/eurzad/strona-glowna

Informacje w sprawie ofert pracy: tel. 52 3186745, leszekb@pupmogilno.pl

Od 1 czerwca 2025r. zniesiony zostaje obowiązek potwierdzenia przez urząd pracy, że na stanowisko pracy nie ma odpowiednich kandydatów spośród zarejestrowanych w urzędzie pracy.

Od 1 czerwca 2025 r. urząd pracy przyjmuje ofertę pracy w celu uzyskania informacji starosty jedynie w sytuacji, gdy dostarczenia takiego dokumentu wymaga postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę wszczęte przed 1 czerwca 2025 r.

W takim przypadku do zgłoszenia oferty pracy należy dołączyć wniosek o wydanie informacji starosty oraz dokument potwierdzający, że sprawa wydania zezwolenia na pracę została wszczęta przed 1 czerwca 2025 r., np. kopię wezwania od wojewody do dostarczenia brakującej informacji starosty lub potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na pracę przed 1 czerwca 2025 r.

Załączniki