DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD TYCH WYNAGRODZEŃ SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE W PRZYPADKU SPADKU OBROTÓW GOSPODARCZYCH W NASTĘPSTWIE WYSTĄPIENIA COVID-19
 
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie ogłasza nabór wniosków o przyznanie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19.
 
Nabór wniosków odbywać się będzie w terminie od 16.06.2020 r. do dnia ogłoszenia jego zakończenia 
Wniosek należy złożyć do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na swoją siedzibę w postaci: dwp
instrukcja składania wniosku https://pliki.praca.gov.pl/Tarcza_antykryzysowa/15zzb_wynagrodzenia/15zzb_instrukcja_wyn_PSZ-DKWP_v6_11.05.2020_oraca.gov.pl.pdf Dofinansowanie może być przyznane mikro, małym oraz średnim przedsiębiorcom
na okres nie dłuższy niż trzy miesiące, a wysokość dofinansowania uzależniona jest od wykazanego spadku obrotów*. Spadek obrotów należy wyliczyć przy pomocy załącznika nr 2 do wniosku (arkusz kalkulacyjny EXCEL). Nie należy załączać do wniosku żadnych dokumentów księgowych potwierdzających osiągnięte obroty.
* spadek obrotów - rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów i usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 31 grudnia 2019 r. do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania, w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych  miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
 
 
UWAGA!!! NIE WYPEŁNIENIE WSZYSTKICH PÓL WE WNIOSKU ORAZ ZAŁĄCZNIKACH UNIEMOŻLIWI ZAWARCIE UMOWY. W ZWIĄZKU Z TYM PROSIMY O SKRUPULATNOŚĆ PRZY WYPEŁNIANIU FORMULARZY.
 
 
 
 
 
MIKRO, MAŁY , ŚREDNI PRZEDSIĘBIORCA

Art. 15zzb
Spadek obrotów Kwota dofinansowania
co najmniej 30% w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
co najmniej 50% w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
co najmniej 80% w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
 
Szczegółowe informacje można uzyskać w Dziale Instrumentów Rynku Pracy zgodnie z zamieszczonym poniżej wykazem.

 
WYKAZ TELEFONÓW DO KONTAKTU
Marzena Rudol
34-55-726
Monika Gawłowska
34-55-725
Zofia Wiśniak
34-55-731
Agnieszka Przytarska
Sabina Rajkowska
34-55-732
Elżbieta Rotnicka
Marta Krysztofiak
34-55-727
Elwira  Trendak-Goska
Magda Puzewicz
34-55-729
Paulina Turek
34-55-730
 
 
 
Załączniki
(1)15zzb_umowa_z_zalacznikami_i_formularzem.pdf (pdf, 2383 KB)
(1)DEFS_kalkulator_2020_06_19_v.4.8.xlsx (xlsx, 101 KB)
oswiadczenie_przedsiebiorcy_do_art_15zzb.pdf (pdf, 227 KB)
15zzb_zasady_v8_09.07.2020.pdf (pdf, 287 KB)
(1)Formularz_rozliczeniowy_do_art_15zzb_15zze_15zze2_21.07.2020.pdf (pdf, 179 KB)
oświadczenie zakaz.docx (docx, 13 KB)