HtmlBox

Projekty zrealizowane ze środków UE

Asset Publisher

RPO WZ III Działanie 6.5 - 2017 r.

logo RPO I-III

„Aktywizacja osób pozostających bez pracy w wieku powyżej 30 lat i więcej znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy w powiecie koszalińskim i powiecie
miasto Koszalin III"

Powiatowy Urząd Pracy w Koszalinie w 2017 r. zakończył realizację projektu pn. „Aktywizacja osób pozostających bez pracy w wieku powyżej 30 lat i więcej znajdujących się szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy w powiecie koszalińskim i powiecie miasto Koszalin III" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego (2014-2020), Osi priorytetowej VI Rynek Pracy, Działanie 6.5 Kompleksowe wsparcie dla osób bezrobotnych, nieaktywnych zawodowo i poszukujących pracy, znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, obejmujące pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy oraz działania na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych
 
Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wartość projektu: 4 620 393,00 PLN: kwota w części EFS – 3 927 334,00 PLN,
                                                          kwota w części wkładu krajowego – 693 059,00 PLN.
 
Celem projektu było zwiększenie możliwości zatrudnienia 321 osób (162K i 159M) w wieku powyżej 30 lat znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy w powiecie koszalińskim i powiecie miasto Koszalin do dnia 31.12.2017r. W wyniku realizacji projektu zakładano, że co najmniej 131 uczestników projektu (68K i 63M), którzy zakończą swój udział w projekcie, podejmie zatrudnienie spełniające warunki efektywności zatrudnieniowej. Głównym rezultatem projektu miało być co najmniej 145 osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek po opuszczeniu programu.

Projekt przewidywał objęcie wsparciem 321 osób (162 kobiet i 159 mężczyzn) w wieku powyżej 30 lat,  zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Koszalinie jako osoby bezrobotne (należące do I lub II profilu), znajdujące się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.:
  • osoby w wieku 50 lat i więcej,
  • kobiety,
  • osoby niepełnosprawne,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • osoby o niskich kwalifikacjach.
Projekt przewidywał  następujące formy wsparcia:

1. Indywidualne Plany Działań, pośrednictwo pracy lub poradnictwo zawodowe –
dla wszystkich uczestników projektu,

2. Staże u pracodawcy dla 31 osób,

3. Prace interwencyjne dla 106 osób,

4. Szkolenia dla 30 osób,

5. Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej dla 84 osób,

6. Wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy dla 70 osób.
 
Powiatowy Urząd Pracy w Koszalinie realizując projekt zobowiązany był do monitorowania tzw. wskaźników rezultatu bezpośredniego w ramach projektu, które mierzone będą w 4 tygodnie po zakończeniu przez uczestnika udziału w projekcie oraz do monitorowania wskaźników efektywności zatrudnieniowej, mierzonych w okresie do 3 miesięcy po zakończeniu udziału uczestnika w projekcie.

W związku z powyższym każdy uczestnik projektu zobowiązał się na etapie rekrutacji do dostarczenia odpowiednio:

w ciągu 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie wszelkich informacji dotyczących:

- podjęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej,

- udziału w kształceniu lub szkoleniu,

- uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji.

w ciągu trzech miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie  danych potwierdzających podjęcie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej.

Projekt był realizowany w okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r.
 
Realizacja projektu zgodnie z obowiązującym harmonogramem pozwoliła objąć wsparciem łącznie 324 uczestników (164 kobiet  i 160 mężczyzn).

W okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r.:
  • w stażach wzięło udział 32 osoby (28K i 4M),
  • w pracach interwencyjnych wzięło udział 106 osób (54K i 52M),
  • w szkoleniach wzięło udział 30 osób (2K i 28 M), zaś 29 z nich (2K i 27M) uzyskało kwalifikacje potwierdzone certyfikatem wydanym przez Instytut Spawalnictwa lub Urząd Dozoru Technicznego w zależności od rodzaju szkolenia, w którym uczestniczyli,
  • 83 osobom (52K i 31M) wypłacono jednorazowe środki  na podjęcie działalności gospodarczej,
  • 73 osoby (28K i 45M) bezrobotne zatrudniono na wyposażonych lub doposażonych stanowiskach pracy.

W ramach projektu uczestnicy otrzymali zwrot kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca odbywania określonej formy wsparcia.

91,10% uczestników projektu podjęło zatrudnienie spełniające kryteria efektywności zatrudnieniowej określone w projekcie.

W okresie od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. na realizację projektu wydatkowano łącznie 4 547 683,69 PLN, w tym kwota w części EFS 3 865 531,07 PLN, natomiast w części wkładu krajowego  682 152,62 PLN (nie uwzględniając korekt finansowych).

Zgodnie z § 16 umowy z dnia 13.06.2017 r. o dofinansowanie projektu istnieje obowiązek okresowego przechowywania dokumentacji związanej z projektem. W związku z powyższym informujemy, że wszystkie podmioty, które skorzystały ze wsparcia w ramach w/w projektu oraz osoby bezrobotne, którym przyznano jednorazowo środki na podjęcie działalności gospodarczej, zobowiązane są do przechowywania dokumentacji zw. z jego realizacją do dnia 31.12.2022 r. 
 
Jednocześnie przypominamy, że dla projektów, w których:

-podatek od towarów i usług został uznany za kwalifikowalny, okres przechowywania dokumentów powinien zostać wydłużony o czas, kiedy Beneficjent będzie miał możliwość odzyskania kwoty dofinansowania podatku na podstawie obowiązujących przepisów w tym zakresie;

-dokumenty projektowe, które dotyczyły udzielonej pomocy de minimis i pomocy publicznej, Beneficjenci zobowiązani są przechowywać przez okres 10 lat licząc od dnia jej przyznania (dotyczy wsparcia: jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk/a pracy, prace interwencyjne zorganizowane u przedsiębiorcy).





 

Menu Display